Vem kan berätta bättre om ett land än en av dess egna invånare? Så resonerade Svenska Inititutet och Visit Sweden när de startade twitterkanalen @sweden.
Sedan man startade 2009 har drygt 8 000 signat upp på att följa vad ”vanliga” svenskar tycker och tänker.
– Ingen äger varumärket Sverige mer än dess eget folk, förklarar Thomas Brühl som är VD på Visit Sweden. Med det här initiativet så låter vi dem visa sitt Sverige för världen.
Och nu är det den kaffedrickande ”lastbilslesbianen” Hanna F som i en vecka skall berätta om Sverige utifrån sina erfarenheter.
Så vad händer?
Bara några dagar in i twittrandet så har de 8 000 följarna blivit till dryga 20 000.
Men bara så ni vet så gick hon och la sig för en halvtimme sen. Men när hon vaknar igen lär twittrandet komma igång i full fart! För hon twittrar som hon aldrig kan få nog!
@sweden och sedan när hon slutat twittra om Sverige är det @lastbilslesbian som gäller!