Modemagasin bryter könsnormer
– Det var viktigt att vi tog bort könsidentitet från ekvationen och satte fokus på individen, säger, Brittney Drye, huvudredaktör på Love Inc., detta rapporterar Huffpost.
Inte ett givet val
Syftet med omslaget är delvis att visa upp bröllopsklänningar men även att göra ett ställningstagande.
– Vi ville visa upp bröllopskläderna utan att vara bundna till specifika kön eller identiteter, säger Drye.
Det var dock inte ett givet val att sätta en man i bröllopsklänning på omslaget. Drye beskriver hur de var medvetna om risken att antingen förolämpa eller överraska sina läsare. Döm själv om du tycker att Love Inc. lyckades med sitt omslag.
Uppdaterad 2016-11-15
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!