SAS internationella kampanj Love is in the Air, där par av samma kön på resa från respektive till Stockholm kunde vigas i svenskt luftrum blev inte bara en stor besökssuccé. Nu har kampanjen prisats som ”Årets bästa onlinekampanj”.
Priset delas ut av sajten Flightglobals och SAS prisades i den helt nya priskategorin. 150 miljoner har besökt Love is in The Air kampanjens sida eller hört talas om kampanjen och totalt 300 par av samma kön ansökte om att få åka med och vigas. De som valdes var framröstade av besökarna på sajten.
– Bra strategier för marknadsföring av flygbranschen bygger på en lång rad framgångar, sa Shashank Nigam, VD på SimpliFlying och den som utsett vinnaren.
– Det är först när man lyckats rikta in sig på flera nischmarknader med lyckat resultat som flygbolag lyckas fylla sina plan. Med den här kampanjen riktade SAS sig på ett föredömligt sätt till HBT-personer, en liten, men väl berest grupp i samhället. Och man visade hur vänlig sinnat företaget är mot denna specifika grupp, citeras han i ett pressmeddelande från SAS.