Just nu är Omar Rudberg aktuell i Så Mycket Bättre, men den multitalangfulla Young Royals-favoriten har dessutom gett sig in i skönhetsbranschen med sitt märke OMR BEAUTY. Nyligen landade en unisexparfym i butiksdiskarna, och vi är helt klart sugna på att veta mer om denna satsning!

Hur föddes idén till en parfym och ett eget skönhetsvarumärke?
– Jag har alltid känt mig som en kreativ person och har länge drömt om att få skapa egna produkter, som kläder, accessoarer och skönhetsprodukter. Parfym och skönhet kändes som en naturlig start.

En unisexparfym låter spännande, varför blev det så? 
– För att jag inte ville exkludera någon. Alla ska kunna få ta del av det vi på OMR BEAUTY skapar, oavsett vad det är för produkter. Det är i alla fall mitt mål och vad jag strävar efter.

Brukar du använda både herr och damparfymer själv? 
– Just nu är jag besatt av FENTY-parfymen och den marknadsförs som kvinnlig. Jag får komplimanger hela tiden när jag bär den, både från killar och tjejer som undrar vad jag har för parfym.

Är det mossigt att den indelningen finns? 
– Jag kan förstå varför det blivit så, men tycker inte att en doft ska definieras av kön. Det ska inte spela någon roll, om du gillar en doft, varför inte använda den?

Hur landade du just i den här doften? 
– Den kom naturligt. Det var faktiskt en av de första samples vi fick in. Då beställde vi ändå upp mot trettio stycken men Intro var den som alltid kom tillbaka till mig.

Vilken typ av skönhetsprodukt kan du inte leva utan? 
– Läpp-produkter. Inga torra läppar här inte!

Varför hoppa över a:et i OMR BEAUTY? 
– Jag vill att OMR ska bli ett brand, det kändes mer unikt och har en liten twist som jag gillar. Du kan också uttala det precis som man gör när a:et är med!