Det är inte första gången kusinerna jobbar ihop, Jenny Hansson var även med och skrev A Million Years till Melodifestivalen 2017.
Dogtag-samarbetet började med att Mariette fick frågan av Stockholm Pride om hon hade någon idé till dogtag. Under ett träningspass på Barrys Bootcamp fick hon massor av idéer och hörde av sig till kusinen som blev iblandad i designprocessen.
– Vi gillar båda design och ser snabbt vad ögat gillar. Texten ”Lovebeats” kändes så rätt eftersom den visar på att slå ett slag för kärleken.

Dogtagen tas årligen fram i samarbete med Stockholm Pride och utvald designer. Den publiceras exklusivt i 6 000 exemplar som går till de första köparna av veckoband.
– Vi är otroligt glada över valet av årets dogtag. Det är en tidlös och stilren design som vi tror många kommer ha glädje av långt efter att musiken i Pride Park har tystnat.” säger Stockholm Prides ordförande Vix Herjeryd.

Mariette berättar mer om årets dogtag-material – plexiglas – vilket symboliserar transparens.
– Vi måste våga skina, att öppet visa vilka vi är. Och när solen ligger på så bildas en prisma som visar upp regnbågens alla färger. Plexiglas är snyggt eftersom det även ser väldigt cleant ut.

De 6000 första som köper och hämtar ut sitt veckopass till Stockholm Pride får en dogtag.