Denna reklamfilm får hbtq-världen att fråga sig: Varför?!…

► Följ oss på Facebook för att diskutera det senaste inom hbtq-världen.

Den brittiska järnhandeln Robert Dyas lanserade en ny reklamfilm tidigare denna vecka. I klippet kan man se anställda och kunder som slumpmässigt fastslår sin sexuella läggning samtidigt som de håller upp borrmaskiner, stekpannor och köksapparater.

– Jag är bisexuell, och jag hittar alltid något som jag gillar på Robert Dyas, säger en av kunderna samtidigt som hon stolt visar upp sina fynd.

– Hej, jag heter James, jag är straight och jag jobbar på Robert Dyas, jag gillar att segla, baka och att visa upp våra köksapparater för våra homosexuella och straighta kunder.

► Följ oss på Instagram, QXSE, för de snyggaste hbtq-bilderna.

Reklamen har mötts av total förvirring från kunder och på sociala medier hånas Robert Dyas för sin besynnerliga kampanj. Är det ett politiskt ställningstagande, eller ett skämt?

Det visar sig nu att reklamfilmen var tänk att vara en parodi på en konkurrents reklamfilm från 2009. Tråkigt nog var det ingen annan som förstod det, detta rapporterar Huffpost.