Absolut Vodkas senaste förpackning är riktad till rockvärlden, men den kommer garanterat bli minst lika poppis i läder- och fetischsvängen.
Efter succéerna med blänkande Disco och rödglittrande Masquerade liksom den fantastiskt bra, men aj så plastiga, gayförpackningen Colors är det sedan i september läder och nitar som gäller i marknadsföringen. Efter lansering utomlands har nu turen kommit till svenska marknaden.
Absolut Vodka Rock Edition är alltså ingen ny smak, utan en ny förpackning följt av annonser, profilerande events och en reklamvideo av rockfotografen Danny Clinch med rockbandet Wolfmother.
– Absolut har alltid haft en genuin passion för kreativa uttryck, och rockmusiken står för en omedelbar form av kreativitet, säger Brand Manager Petter Berglund i ett pressmeddelande och lägger till att man ”helt enkelt vill hylla rock-världen”.
I Sverige säljs rock-förpackningen tillsammans med flaska via TaxFree-butiker, eller så kan man fixa den separat via Grandpas butiker i Stockholm från och med 21 oktober. Häng på låset alla SLM-grabbar och Wish-brudar, förpackningen passar lika bra för er!