1. Amerikanska Sex in the Shower (sexintheshower.net) gör precis som namnet antyder, produkter för intima stunder i duschen. Företaget gör produkter för att hålla ben, axlar och annat i ordning. Perfekt för renlighet och synd på samma gång. Favoriten är helt klart kluriga ”Dual Shower Head”. Självklart vill vi båda två i duschen få lika mycket varmt vatten. Ingen ska behöva bli utan.


2. Tyska Funfactory (funfactory.de) har precis som många andra etablerade företag börjat ta fram en hel del nya produkter för män. Marknaden fullkomligt exploderar med nya produkter för män och man ser hur företag får något fuktigt i blicken när de inser att män har pengar och behov av stimuli. Funfactorys stolthet på mässan var en billiknande sak som man skulle stoppa snoppen i. Jag tyckte nog att den mest kändes mekanisk och väldigt lite sensuell. Men den här vibratorn har vunnit massor av designutmärkelser. Världens bästa vibrator?


3. Mystim (mystim.com) är ett företag som framför gör leksaker med elektriska signaler. Lite läskigt för en ovan och pryd kille, men jag gillade handskarna som ger elektronisk stimulans. Personen med handskarna kan alltså styra de elektroniska impulserna på en annan person. Det är mellan händerna det händer.


4. Det fanns flera svenskar med på mässan. Bäst renommé har lyxföretaget Lelo som gör dyra, lyxiga produkter som man nästan kan låta ligga framme på soffbordet. Nya på marknaden är Tickler (ticklervibes.com) som gör billiga, söta och nästan godisliknande vibratorer. Känns som att de kommunicerar med en ganska ung målgrupp, och med ett pris på ca 300 kronor till konsument så kanske alla har råd med en egen vibrator.


5. Klart killen ska ha smörj. Förutom rena leksaker för män så satsar många företag på krämer i olika förpackningar. Trenden är lyx, lyx och lyx. Men det här killarna från Empowering Products (empoweredproducts.com) satsat på rejäla förpackning med militär koppling. Massage och mys för tuffa killar.


Stefan Nilsson medverkar även i tidningen QX genom sköna EGO-tips