Att Madonna är Louis Vuittons nya ansikte våren 2009 har kanske inte undgått någon, men det har kanske däremot den ”behind the scenes”-video från kampanjplåtningen gjort som nu finns tillgänglig på Youtube. I videon får vi se en engagerad och lekfull Madonna under fotosejouren för vårkampanjen 2009, samt möta en inspirerad Marc Jacobs som berättar om influenserna för fotograferingen. I filmen berättar också Jacobs, som började arbetat med Louis Vuitton redan 1997, om hur lätt det var att få med Madonna i projektet: ”Jag skrev bara till henne och hon skrev tillbaka och sa: ’Gärna!’”.

Kampanjen är satt i klassisk parisisk cafémiljö, med rutiga golv och franska caféstolar. Kläderna, interiören och färgerna drar tankarna till såväl cabaret- och burleskscenen med Moulin Rouge som förebild, samtidigt som de också avspeglar den klassiska bilden av Paris rökiga konstnärscen under ett tidigt jugendblommande 1900-tal.



Filmen är en 4,5 minuter lång orgie av högklackade skor, väskor, armband, örhängen och massa Madonna. Se hela ”behind the scenes”-videon här, och få en känsla av våren och färgerna 2009: