I helgen är det 10 år sedan ABBA The Museum öppnade och i samband med detta presenterar museet en helt ny utställning – ABBA Voyage. Utställningen tar med besökaren bakom kulisserna i skapandet av den virtuella konsertupplevelsen som man kan se i London och innehåller exklusiva intervjuer, bilder och de scenkläder som B Åkerlund skapat i samarbete med bland annat Dolce & Gabbana och Michael Schmidt.
ABBA The Museum öppnade 2013 och har sedan dess lockat 2,5 miljoner besökare från hela världen.
– Jag kan inte komma på ett bättre sätt att fira ABBA The Museums 10-årsjubileum än med en ny utställning. Med hjälp av ABBA Voyage får vi följa med genom hela ABBA-historien – från den allra första början och in i framtiden. Vi ser väldigt mycket fram emot att välkomna både nya och återkommande gäster” säger Caroline Fagerlind, Head of Exhibitions på ABBA The Museum.
ABBA Voyage i London har setts av 1 miljon besökare sedan premiären för ett år sedan.
Vi behöver ditt stöd
När du ändå är här och läser artikeln på QX.se vill vi be dig hjälpa oss att fortsätta vårt redaktionella arbete!
Vi ber dig bli prenumerant på QX nu, så vi kan fortsätta vår verksamhet att berätta om och ge röst åt regnbågssamhället.