– Kampanjen har gått väldigt bra och samtliga lådor har fått stå ifred, säger Maria Ibsén, presskontakt på Postnord.

De sex brevlådorna, alla placerade i Stockholm, kläddes i regnbågens färger som en del i lanseringskampanjen av det nya Pridefrimärket. De har fått stor uppmärksamhet och mycket positivt bemötande. Flera andra städer i Sverige har hört av sig med önskemål om att få likadana, men förtillfället finns det inte några planer på det.

Det nya frimärket lanserades den 4 maj för att uppmärksamma allas lika värde. De kommer att finnas i minst ett år, sen utvärderas försäljningen. De frimärken som blir populära fortsätter oftast att tillverkas.
– Hittills har vi fått oerhört mycket positiva kommentarer, folk uppskattar verkligen det här initiativet. Sen finns det även människor som hör av sig som inte tycker att det här är lika bra, men den positiva responsen har övervägt den negativa.

Programledaren Tilde de Paula berättade i Nyhetsmorgon om sina planer att köpa ett frimärke och skicka ett vykort till Rysslands president Putin. Något som är fullt möjligt trots att det är ett Sverige frimärke.
– Om man använder två stycken Pride-frimärken på sitt kuvert så skickas det även internationellt.