Björn Borg lanserade förra veckan en ny kommunikationsplattform, ”Björn Borg says JA!”. Första kampanjen är ”Björn Borg says JA! to no underwear”.
Micke Kazarnowicz som arbetar är Social Media Manager på Björn Borg är en av de personer som ligger bakom den här nya plattformen.
– Vi använder oss av sociala medier för att skapa en dialog med våra slutkonsumenter, eftersom vi annars befinner oss ganska långt ifrån slutkonsumenten. Berättar Kazarnowicz.
– Vi säljer till distributörer, som säljer till återförsäljare som i sin tur säljer till konsumenter. Vårt främsta mål är att bygga varumärket och göra dem som redan är varumärkesambassadörer till ännu starkare sådana.
Björn Borg använder sig även av sociala medier för att nå målgrupper som använder sig av vissa av företagets produkter och att de ska få kunskap och insikt om nya produkter som kommer ut på marknaden.
Enligt Micke Kazarnowicz är utrymmet du får på den scen som består marknaden av innevarande och potentiella kunder inte längre beroende av storleken på budgeten utan byggs av det engagemang du kan skapa inom sociala medier.
– Det handlar om att skapa äkta relationer med personer som kan hjälpa till att berätta din historia, eftersom det alltid är mer trovärdigt när någon annan säger att ”Björn Borg är bra” än att vi själva säger det. Grundregeln är ”be honest and do good shit”. Det innebär också att man måste ha en bra grundprodukt. Det spelar ingen roll hur ärlig och bra man är som företag om produkten eller tjänsten inte är bra.

Förutom att vara Social Media Manager på Björn Borg föreläser Micke Kazarnowicz på reklamskolan Rmi-Berghs, är skribent och debattör med fokus på hbtq-frågor och du kan läsa om hans privata och professionella liv på www.asiktstorped.se.