Vädret var som en halvdålig svensk sommardag med 20 grader och spridda regnskurar, men Fair Day firade in Mardi Gras med gott humör inkluderat Sydney-traditioner som drama-drags och snygga killar i speedos.

Flight Center förstår betydelsen av bra reklamplats.
Resebyrån Flight Center är en av de största sponsorerna till Sydney Mardi Gras 2009. Och nog förstår det värdet av en bra reklamplats för sina budskap. De hade fyra snygga killar som gick runt i sina speedos med Flight Center-loggan på baken. Uppdraget var att samla in telefonnummer till en marketing-kampanj. Det var inte många som klarade av att säga nej till killarna…



AXNs kalsongmodetävling drog storpublik
Fair Days scen användes för politiska tal, drag shows och alternativ musik, men flest åskådare kom till tidningen AXNs kalsongmodetävling. Reece Kareena tog domarna med storm då han utförde den traditionella Nya Zeeländska ”hakka”-dansen. Han kunde därefter gå hem med bland annat 8 000 dollar i vinstpengar.

Domarna var mest spännande vid Doggywood-tävlingen

Domarna vann ”Doggywood” -tävlingen
”Doggywood”, en maskeradtävling för hundar, hade inte så många deltagare detta år, så domarna såg till att dra till sig all uppmärksamhet. Något det inte verkade helt obekväma med….

MER INFO
Sydney i QX GayMap
mardigras.org.au
mardigras.org.au

Sydney – staden med sol, strand och sex appeal