Detta gjorde ICA tillsammans med Svenska Fotbollsförbundet som en del i kampanjen Alla är olika – olika är bra. Budskapet om att få älska vem man vill och alla ska känna sig välkomna inom fotbollen oavsett nationalitet, etniskt ursprung, religion, ålder, kön, sexuell läggning och funktionsvariation.

– Under bästa sändningstid vid halvlek i matchen mellan Sverige – Tyskland hoppas vi skapa stor uppmärksamhet kring budskapet att alla ska känna sig trygga med att vara den man är, även i idrottssammanhang, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör ICA Sverige.

Reklamfilmen visades dock bara i lördags, och vill man se den efter det får man söka sig till sociala medier och ica.se.
– Det var lite Super Bowl-tänk. Eftersom reklamfilmen har tagits fram tillsammans med SvFF med koppling till fotbollen så var det i detta sammanhang vi ville visa filmen och föra fram ett viktigt budskap, säger Mats Liedholm till QX.
Han berättar också att responsen har varit mycket positiv. Filmen har delats, gillats och fått många positiva kommentarer i sociala medier.

Håkan Sjöstrand, generalsekreterare Svenska Fotbollförbundet understryker reklamfilmens betydelse.
– Att ICA i sin film väljer att synliggöra ett viktigt ämne – HBTQ-frågan och rätten att få älska vem man vill – betyder väldigt mycket. Fotbollen ska vara öppen för alla, oavsett vem du är.

I slutet av reklamfilmen dyker även ICA-karaktären Sebastian (Magnus Skogsberg) upp. Han har tidigare kommit ut som homosexuell i ICA:s framgångsrika reklamserie.

ICA är sponsor av Svenska Fotbollförbundet och i samband med fotbolls-VM har ICA en insamling som sker genom ett tillfälligt sortiment som säljs på ICA under fotbolls-VM.