På fredag släpps en ny film i Björn Borgs kampanj ”Love for all”. Kampanjen har som mål att locka besökare till hemsidan och få dessa att gå med i Björn Borgs Love-commnunity. Genom att ange ett antal önskemål och ladda upp en bild på sig själv kan man sedan se en passande mix av filmer med sitt och en möjlig partners ansikten inklippta.
Ett kul grepp som dock ännu så länge saknar gayanpassning hela vägen ut.
– Vi skall lägga in en disclaimer som säger att om man är två killar så måste en av dem vara kvinna, förklarar Rocky af Ekenstam Brennicke på Björn Borg för QX.se.
Begränsade resurser är förklaringen till att alla variabler inte kommit med ännu.
Men rejält krut har lagts på den nya reklamfilmen där företaget ger sin kärleksfulla kommentar till de aktuella diskussionerna om könsneutralt äktenskap och kyrkliga vigslar för samkönade par.
– Filmen är knuten till pågående ”uppdrag”, på bjornborg.com/love, vilket är att sprida kärlek till alla. Filmen med giftermålet mellan två män illustrerar att kärlek är för alla, på ett vad vi tycker, mycket vackert sätt, säger Rocky af Ekenstam Brennicke.

Länk till större version av filmen Love for All

Från Björn Borg-kampanjen Love for all