När Elisabeth Ohlsons utställning ”Retrospektiv” öppnade på torsdagskvällen ringlade sig kön lång. QX Pia Lagergren var där med kameran och tog bilder på minglande gäster och QX VD Jon Voss skrev tidigare i veckan på QX om utställningen: ”Under sin levnad och trots flera utställningar på flera orter i landet och en minst sagt omvälvande påverkan på det svenska samhället, främst då den svenska kyrkan, fick hon aldrig erkännande av den ”finare” konstvärlden i huvudstaden. Men nu efter hennes död, så vansinnigt typiskt, blir hon accepterad till och med av de som förstår sig på konst men som tidigare närmast snörpt när hennes foton benämnts som det.”