”Cock in a sock” kampanj intar Twitter

Hur skulle du göra för att uppmärksamma testikelcancer? Några killar i Storbritannien tyckte att det mest effektiva vore att trä en strumpa över sin penis och posera i sociala medier. Kampanjen har visat sig vara extremt effektiv, och pengarna till cancerforskning strömmar in.

Öka kännedomen kring testikelcancer
”Cock in a sock” kampanjen är inspirerad av en tidigare variant där kvinnor poserade i sociala medier utan smink för att öka medvetenheten kring bröstcancer. Kampanjen var framgångsrik med drygt 2 miljoner pund insamlade till Cancer Research UK.

Kort därpå skapades dock en ny hashtag, närmare bestämt #cockinasock som har målet att öka allmänhetens kännedom om testikelcancer.

Tusentals deltar
Om du känner för att delta i kampanjen är det bara att rycka tag i första bästa strumpa. För er andra finns det här nedanför ett urval av männen som deltar i kampanjen. Observera att nakenhet kan förekomma.